זן ואומנות אחזקת המיצובישי אטראז'
בתוך ים של ג'יפונים מליסינג וגם רכבי ספורט, האטראז' עם מדבקה של אסטרונאוט פסיכדלי בולטת כהצהרה סולידית ומשתלמת במיוחד
מאת: שרון ביידר
על מנת לעצור מעט את ההתדרדרות הקשה במצבי הגופני שנגרם באמצעות שילוב של חוסר תזוזה מהותי וחיבה יתרה למאפים, הצטרפתי לקבוצת ריצה. קבוצת הריצה כמו גם קבוצות אחרות מתאפיינת במפגשים שמתחילים בחניון, אליו מגיעים חברי הקבוצה עם מכוניותיהם. אחת הרצות בקבוצת הריצה היא בחורה מאוד ייחודית. לא רק שהיא בכושר שיא, נראית 20 שנה צעירה מגילה ותמיד מגיעה לאימונים, היא גם נוסעת על מכונית ספורט אמריקנית נוצצת שהיא שומרת עליה כעל בבת עינה. מן העבר השני, אני "שנמכתי" את החוויה המוטורית שלי מג'יפון יפני גנרי בליסינג למכונית המבחן ארוך הטווח, שנחתה אצלנו במערכת – מיצובישי אטראז' מודל 2014. קשה לי לחשוב על פער כה עצום בין מה שקורה לי עם האטראז' (מגיע בעיקר מ-A ל-B) לעומת מה שקורה למי שמחזיק כמו אותה אצנית מצטיינת, רכב אמריקני נוצץ, מצוחצח או מפונק. במקרה הזה של האטראז', כמובן שלא נהגנו בגסות או בברוטליות, אבל עם כל הכבוד, מדובר כאן בחיילת משוחררת שחצתה ממזמן את רף 200 אלף הקילומטרים.
בקבוצת פייסבוק רועשת על כלי רכב משומשים, ביקשה אחת מהחברות חוות דעת על המכונית. כמובן שנשמעו שם קיתונות בוז והשמצות, אך מהצד השני, יש כאלה שידעו לספר על "חיילות" ממושמעות שעברו את רף 400 אלף הקילומטרים ללא כשלים טכניים מהותיים. וכאן במקרה הזה, השלווה משחקת תפקיד מהותי בסיפור הזה של כן או לא להחזיק מיצובישי אטראז'. אלדן מציעה את המכונית הזו לא רק בתוכנית תשלומים ומימון ביטוח. המכונית הזו מוצעת עם אחריות מורחבת, מספר שנים קדימה, אחריות שהייתי מת שתהיה לי עם הגרוטאה הראשונה שלי שניסיתי לשווא להחיות בסכומים שהיו בשבילי אז לא שפויים והכניסו אותי בתור סטודנט תפרן לחובות ומסעות חיפוש הזויים להשגת מנוע, רדיאטור או השד יודע מה במחיר קצת יותר טוב. האטראז' לא מספקת חוויית נהיגה יוצאת דופן, היא פשוט מכונית שעושה את העבודה שלה ומשאירה לכם עודף לחיות.
עובדה היא שחלק גדול ממשרתי הקבע כבר מתגעגעים אליה, כשהציעו להם מכוניות חדישות יותר ומרווחות פחות כמו סיאט איביזה, קראו רבים מהם במחאה על הצורך המיותר ברכישת רכב בשל אי ההתאמה של מכוניות קטנות למשפחות עם ילדים. האטראז' אכן מעניקה את אותו מינימלי שמתבקש למשפחה עם ילד או שניים והצרכים הרגילים כמו בוסטרים במושב האחורי ומקום לעגלת תינוק וכמה שקיות קניות בבגאז'.
האטראז' חיכתה לי במגרש של אלדן נקייה מאוד, המושבים, השטיחים, הכל שם לא משדר רכב עם שעבר כזו היסטוריה מפוארת. האטראז' מצוידת בשלט KEYLESS, פתיחת הבגאז' משלט הרכב, התנעת הרכב באמצעות לחיצת כפתור ופתיחת הרכב באמצעות לחיצה על כפתור בדלת נותנים הרגשה של משהו שהוא קצת מעבר ל"מכונית תקציב".
תוספת נעימה נוספת שהעניקו באלדן לרוכשי האטראז' היא מדבקה על צידי הרכב שעיצבו סטודנטים לעיצוב במיוחד לפרויקט מכירת מכוניות אלה. קיבלנו המון מבטים וחיוכים לאסטרונאוט הפסיכדלי שמרוח לנו על שני הצדדים של המכונית, כך שכמובן שמצד אחד מדובר במכונית צנועה, אבל מצד שני, עם המדבקות, היא בפירוש רכב שמאפשר לדפוק "כניסה" למפגשי חברים או לקוחות שונים. האטראז' הזו עם התוספת האומנותית יכולה להיות עבור לא מעטים הצהרה על החזקת רכב לא יומרני, לשימושים ספציפיים (רכב שני או שלישי למשל). נדווח בהמשך על טיולים וחוויות.