מיצובישי אטראז' משוחררת מצה"ל
אלדן מציעה חבילת רכישה לרכב שני או שלישי שקשה לסרב לה!
מאת: שרון ביידר
לפני 20 שנה ההורים שלי הודיעו שהם יסייעו לי ברכישת רכב. בגיל 23 הבשורה הזו שימחה אותי מאוד. כמובן, שרכב קונים במזומן, רצוי יפני, רצוי קטן, בתקציב של 20 אלף שקל וכמובן שרצוי שיהיה מרופא או לפחות מזקן שלא נסע על האוטו הרבה.
למען האמת, צדתי ברחובות רמת אביב אלפה רומיאו מדליקה. יד 7 שכמעט כל חלק בה הוחלף בחלק אחר מהמנוע כולל הגיר ואיזה יופי היה לה גם הגה מעוצב מעץ. המוכר אמר לי בכנות שהוא מוכר אותה בעקבות אולטימטום שקיבל מאשתו – או אני או האלפה. ואז הזכר הלא כלכך אלפה אמר לי בעצב: אבל עכשיו הכל בה כלכך טוב. ועכשיו היא מכריחה אותי למכור?
טוב אתם מתארים לעצמכם מה באמת קרה בסוף…ניחשתם נכון! מצאנו קשיש מרמת אביב שמכר דיהטסו שרייד אוטומטית מנוע 1.3 ליטרים בצבע אפור חולדה. זו היתה המכונית הראשונה שלי, מכונית "תקציב" שבחייה הדי קצרים העבירה לי שיעור כואב על עובדת החיים הפשוטה – צריך להיות עשיר בשביל להחזיק רכב זול. פיצוץ בבלוק שתוקן ברשלנות עם דבק אפוקסי שלח אותי להיכרות עם עשרות מוסכניקים, סוחרי מנועים וחלפים, משפצי חלפים, מנקי רדיאטורים, מוכרי תוספי פלא לדלק או לשמן המכונית עד לסוף הבלתי נמנע של מכירת מלאכת ההרכבה והפירוק הזו לרוכש יותר תפרן ממני שיטפל בפציינטית במקום אחר.
כל המכוניות של אלדן מגיעות לסניף הטכני בנמצא בלוד, בסניף מקבל אותי מנהל השרות הטכני בועז ניסים שמסביר לי על תהליך ההשבחה והבדיקה היסודית שעוברת כל מכונית לפני שהיא מועברת למגרשי מכירת הרכב של אלדן. התהליך כולל בדיקה של מכון רישוי בלתי תלוי, הרוכש יכול כמובן לקחת את הרכב לבדיקה נפרדת במכון בדיקה מטעמו. בנוסף, כל רכב עובר פחחות, שטיפה וניקוי יסודיים, כולל ניקוי ריפודים עמוק והשלמת חוסרים כמו כפתורי מזגן או סאונד שלעיתים נעלמים ברכב שמסיים תקופת ליסינג.
בועז מספר לי כי בשוק כלי הרכב המשומשים יש מחסור במכוניות ברמת המחיר שבה תימכר המיצובישי אטראז' -כ-25 אלף שקל לפני חבילת שירות והטבות מאוד משמעותית. אלדן לא מוכרים כאן רק מכונית זולה ואמינה יחסית, אלדן מציעים את האטראז' בעסקת פיקס הכוללת אחריות כללית של שלוש שנים( !!! )על המנוע והגיר או 40 אלף ק"מ – המוקדם מבניהם . מדובר כאן בפקטור שמשנה את כללי המשחק בשוק הרכב המשומש. אנשים רגילים לרכוש "צרות" של מישהו אחר, במיוחד כשמדובר בכלי רכב משומש. כאן הלקוח יכול לרכוש רכב שישמש אותו כרכב שני או שלישי בבית, במחיר סביר ועם ראש שקט שפשוט לא קיים בעסקאות רכב אחרות בשוק הרכב המשומש.
בכתבה שפורסמה לאחרונה באמצעי התקשורת, רבי סרנים התלוננו על המכוניות החדשות שהם צפויים לקבל כמחליפותיה של האטראז'. לטענתם, סיאט איביזה ודומותיה שצפויות להחליף בשירות הצבאי את המיצובישי אטראז' הן קטנות מידי ומשקפות למעשה הרעת תנאים לעומת המרחב שסיפקה המיצובישי. בגדול, אני חושב שהם צודקים. האטראז' כאילו נבנתה להעניק מספיק מקום מבפנים למשפחה שצריכה לעיתים גם לאכלס לנסיעה ארוכה 3 ילדים בגילאים שונים במושב האחורי, לקבל תא מטען סביר ובמקביל, לא להיות מכוניות מגושמת, ארוכה מידי או רחבה מידי להתנהלות נוחה בסביבה עירונית.
צריך להתמקד לרגע בצרכים ובקהל היעד של מכונית המבחן הנוכחית. אין מדובר כאן במשאת נפש של נהגים, אין כאן רמיזה לכך שאין עוד עשרות מכוניות ראויות יותר בשוק הרכב, אבל יש כאן כאמור מענה חשוב לשוק של משפחות שמצביעות כבר שנים בגלגלים ורוכשות רכב שני או שלישי במשפחה. הרכב השני או השלישי בבית יכול להיות כלי נוחות שמשרת עבור נסיעות קצרות כמו פיזור לחוגים, הגעה לתחנת הרכבת ובכלל, עם כל הבאזז הקיים, בסופו של יום, באזורים רבים בישראל, לא ניתן להסתמך על תחבורה ציבורית על מנת להיות באמת נייד עם יכולת להגיע בזמן לכל מקום.
עושים היכרות קצרה עם ה"כלה", אחת המכוניות היותר לא יומרניות שיצא לי לנהוג בהן. מתיישב בפנים ותוך מספר דקות על הכביש מתוודע לעד כמה מכונית "בסיסית", היא כבר לא כל כך בסיסית לעומת מקבילותיה הבסיסיות. הגה כוח, בקרת שיוט, כפתור פתיחת תא מטען משלט הרכב, הנעת הרכב באמצעות כפתור הנעה, BlueTooth במערכת השמע של הרכב ועוד, אם אתם רוצים להתקטנן, בדייהטסו שלי לא היה גם הגה כוח, ואני לא מדבר על רצף התקלות הפסיכי שגרמו לה להיות יותר פציינטית מאשר מכונית ששירתה אותי ואת החברה שלי שהפכה לאשתי לאחר שנתיים.
המיצובישי מורכבת כראוי, גם בקנדידטית המבחן, שגמעה כמעט רבע מיליון קילומטר, נראה שהכל בתוך הרכב עדיין יושב במקום, ללא דרמות מיוחדות. שיוט בכביש מהיר במהירויות אסורות היא אופציה קיימת, הבולמים פועלים בצורה סבירה, ההגה קצת רך ,אבל מאוד נעים לנסוע איתה בדרכים עירוניות צפופות, בניגוד למכוניות אחרות, במיוחד ג'יפונים שמרגישים מגושמים מידי.
מסיים עם האטראז' מספר ימים של בחינה, הגעתי לכל מקום שרציתי בזמן, היה קל לחנות ולהתנייד איתה, התניעה כל בוקר בנגיעה ובכלל, כמו בגיליון השחרור הצבאי שלי אפשר לכתוב שהיא מילאה את תפקידה כראוי. הסיפור של המכונית הזו כמשומשת מבית טוב היא חבילת ההטבות והאחריות לשלוש שמעניקה למשתמש בה אפשרויות לראש שקט ששום הצעה לא באמת נותנת. נכון, כולם חולמים על מכונית חדשה, אבל אטראז' משומשת נותנת מענה סביר ומשאירה כסף להתמודד עם הוצאות יקרות אחרות שהן לא מכונית.