סקודה סופרב l&k פלאג אין PHEV - מכונית מנהלים אינטליגנטית וסופר חסכונית
עם חיסכון במס הרכישה, הנחה בשווי השימוש וחיסכון עצום שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה על דלק, הסופרב PHEV היא הבחירה המושכלת ביותר כרכב מנהלים בישראל
סקודה סופרב PHEV היא מכונית מנהלים שיש בה הכל, כולל מקום למטריה נשלפת מתוך הדלת של הנהג – פטנט שנראה לראשונה במכוניות רולס רויס. פיצ'ר נוסף הוא מערכת סאונד שהופכת את הסופרב, ל"אולם קונצרטים על גלגלים" במיוחד במצב נסיעה חשמלי חריש. את הקסם הזה עושה מערכת בעלת 10 רמקולים, סאבוופר ואקולייזר של CANTON. מרחב הפנים של הסופרב הוא בנצ'מארק למכוניות מנהלים גדולות, עם מרחב רגליים וכתפיים מכובד, עם בקרת אקלים מפוצלת כולל חימום מושבים אחוריים, מכונית המנהלים הזו תאכלס בנוחות גם 5 מבוגרים לנסיעות ארוכות ומפנקות.
רמת גימור ואבזור יוקרתית במיוחד
הסופרב PHEV ברמת הגימור l&k מציעה רמת אבזור שקשה להתחרות בה. כך למשל מושבי העור מתכווננים עם אפשרויות זיכרון למציאה מחודשת של תנוחת הנהיגה המושלמת. אותם מושבים ממוזגים ומחוממים בהתאם לצורך. עוד באגף הנוחות, ה-סופרב l&k PHEV מצוידת במצלמה היקפית 360 ומערכת סיוע לחניה אוטומטית.
מערכות הבטיחות וציון הבטיחות של הסופרב PHEV הוא ציון 8 מתוך 8 – הציון הגבוה ביותר. מכונית המנהלים המרשימה הזו מכילה את כל אביזרי הבטיחות האקטיביים והפסיביים שאפשר כיום לשים בכלי רכב כולל בקרת שיוט אדפטיבית ממצב של פקק ועד נסיעה רציפה. בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב. בלימת חירום אוטונומית, מערכת התרעה על עייפות, מערכת לזיהוי הולכי רגב וכלי רכב דו גלגליים.
הסופרב פלאג אין בגרסת l&k מאפשרת הנאה מלאה משני העולמות – גם חיסכון בדלק ובמיסים באמצעות נסיעה חלקה באמצעות המנוע החשמלי, וגם יכולת לגמוע כמעט 1000 ק"מ בטנק דלק אחד, ללא תלות בעמדת טעינה. במקביל לכל הטוב הזה של שני מנועים ברכב אחד, הסופרב פלאג אין נותנת לנוהג בה את האפשרות לא לוותר על שום דבר. תא הנוסעים שלה מפנק, בטיחותי, יוקרתי ומהנה במיוחד. חווית הנהיגה בסופרב פלאג אין עוצמתית, נינוחה וחלקה בזכות המנוע החשמלי, תא המטען נותר עצום (660 ליטר) ונגיש במיוחד בזכות הדלת החמישית מאחור האופיינית למותג, הנוסעים מאחור זוכים לרמת מרחב ויוקרה שזוכה לה שר ממשלה בישראל, כולל מושבי עור ובקרת אקלים מפוצלת עם יכולת שליטה על הטמפרטורה במושב האחורי בנפרד. הסופרב פלאג אין l&k הינה בחירה סולידית למראה אך יוקרתית ופרקטית במיוחד.
עם כל האבזור, הפאר וההדר, במקרה של הסופרב פלאג אין, מעבר לכל מערכות הרכב המתקדמות המצויות בכל הגרסאות של הסופרב, הרי שכאן משודך למנוע הבנזין 1.4 ליטר טורבו, מנוע חשמלי 85 KW. המנוע החשמלי מקבל כוח מסוללה הנטענת משקע חשמלי וממנגנון רגנרטיבי שמטעין את הסוללה בתאוטה ובלימה של המכונית.
חיסכון חיסכון חיסכון !!!
נתוני צריכת הדלק של ה-סופרב פלאג אין הם לא פחות ממדהימים, אם מילאתם את תא הדלק עד הסוף וטענתם את הסוללה מהשקע במלואה ה-סופרב פלאג אין מאפשרת טווח נסיעה של כ-930 ק"מ עד התדלוק או הטעינה הבאה בצריכה ממוצעת משוקללת של כ-1.1 ליטר ל-100 ק"מ. בעולם האמיתי שבו אתם לא נוסעים ברציפות 930 ק"מ בלי תחנת טעינה תוכלו ליהנות מטווח נסיעה של עד כ-70 ק"מ על חשמל בלבד שהסופרב פלאג אין יכולה לספק. המשמעות של המספר הזה הוא שבנסיעות פרבריות יומיומיות, ניתן לנהוג בה באמצעות חשמל בלבד ובמידה ותטעינו אותה בכל יום, תוכלו לחסוך אלף שקל בכל חודש לפחות על הוצאות דלק וכמו כן לבקר בתחנת דלק לתדלוק מספר פעמים מועט במיוחד.
בכיר בעולם הרכב ששוחחתי אתו לאחרונה, ציין כי מכוניות פלאג אין הן המכוניות שליצרני הרכב הכי פחות משתלם לייצר ולשווק. הסיבה לכך היא מערכת ההינע הכפולה הקיימת בכל רכב כזה. כך גם בסקודה סופרב פלאג אין אנחנו מקבלים רכב עם מרווח פנים זהה לדגמי הבנזין או הדיזל, אך עם מנוע חשמלי שמייקר את ייצור המכונית. במקרה הזה, מחיר המכונית בישראל אינו גבוה יותר מגרסאות בנזין מקבילות בשל הנחה במס הרכישה למכוניות פלאג אין. בפועל, נהגים בישראל במקרה של ה-פלאג אין מקבלים הרבה יותר אוטו במחיר דומה לגרסאות בנזין מקבילות.
היבט חשוב בחיסכון במיסים ותחזוקה – במקרה של הסקודה סופרב פלאג אין ולמעשה כל רכב פלאג אין, הנוהג בה כרכב צמוד זוכה להנחה של 1,000 ₪ במס שווי השימוש המשולם מידי חודש ממשכורת המנהל.
סקודה סופרב היא רכב מנהלים סולידי ומפנק שמשדר בגרות ושיקול דעת. במקרה הזה של ה-פלאג אין המייצרת נסיעה חלקה יותר, חוסכת אלפי שקלים בתחזוקה, בדלק, במיסי קניה ובמיסי שווי שימוש, הרי שמדובר כאן בבחירה מצוינת למכונית מנהלים נחשקת שנותנת לנוהג בה אפשרות לשמור סטנדרט מאוד גבוה ובמקביל גם לשמור על הסביבה ללא חשש מנסיעה ארוכה שבה יהיה רחוק מנקודת טעינה.