היברידית עם תחת קטן וגג שחור
קורולה אקסייט שומרת על ערך, דלק, בטיחות וגם נראית קצת אחרת
מאת: שרון ביידר
בסוף השבוע האחרון היתה אצלנו טויוטה אקסייט. עם כל הכבוד לשם המחייב שלה, בגזרת החברים הקרובים שמבקשים תמידית סיבוב על מכוניות חדשות ומעניינות נרשמה דממת אלחוט משונה. מגיעים לחניה צמוד לבית שלי והנה אני רואה את השכן שלי לוטש אליי מבטים ומזיל ריר על הטויוטה המיוחדת שאנחנו נוהגים בה. בו נבהיר, השכן שלי הוא החלום הרטוב של טויוטה, הוא נוסע על ראב 4 חדש (ככל הנראה הראב 4 החמישי או השישי שלו, אשתו נוהגת בג'יפון החמוד של טויוטה ה-CHR ובכלל, הוא מייד שואל שאלות על הרכב ומצהיר שיש להם במשפחה המורחבת כמעט כל דגם של טויוטה, חלקן עוברות במשפחה כמו רהיטי ענתיקה שעוברים בירושה…
בקיצור, חוץ מהשכן המתעניין שלי, האקסייט לא מרגשת במיוחד את הסובבים אותה, ובתכלס אני לא ממש מבין אותם – תראו כמה שהיא הגיונית, אבל מעט מיוחדת, תראו כמה שהעיצוב שלה נראה כל כך כמו טויוטה חדישה ונועזת, טוב ניסיתי, אנשים בישראל פשוט מורגלים לראות המון טויוטות על הכביש, עוד אחת עם תחת קטן וגג שחור זה נחמד, אבל לא בדיוק מסובב ראשים.
טויוטה הוא מותג שמביא לישראל מכוניות המתאימות במיוחד ל-DNA הישראלי – מכונית אמינה ששומרת על ערכה עם עיצוב חדשני, בשנים האחרונות היתה טויוטה מובילת מהפכת המכוניות ההיברידיות, והאקסייט היא דוגמה נוספת למשפחה הזו.
העיצוב של האקסייט בפרט ודגמי טויוטה בכלל הם עיצובים שככל הנראה לא היו מביישים כיום את חטיבת היוקרה של החברה – לקסוס. האקסייט אמנם חוטאת פה שם במניירות עממיות כמו מושבים מתכווננים ידנית ולא חשמלית או למשל מחסור בגג שמש, אך באספקטים שונים, ממש אין לה במה להתבייש, ריפודי עור על משענת היד וידית ההילוכים, איכות חומרים מאוד גבוהה של פלסטיק בעל מגע יציב מאוד, מסך המגע בגודל 8 אינץ' משתלב מצוין עם המכונית ובעל כפתורי עזר בצדדים למעבר בין התפריטים השונים, בניגוד למכוניות אחרות, הגישה למערכות השונות, כולל השליטה מההגה, חיבור ה-BT ומערכת הסאונד, הכל אינטואיטיבי ועובד חלק ובעברית וחוסך התעסקויות מיותרות תוך כדי נסיעה.
הטויוטה אקסייט קצרה יותר מאחיותיה הגדולות יותר, הדבר מעניק לאוטו מראה מאוזן ועגול של האצ'בק נאה. הגג בצבע שחור, הרכב בצבע אפור כסף, נראה טוב ולמרבה הפלא גם לא משפיע על הטמפרטורה בתוך המכונית. חישוקי המגנזיום בדגם הזה הם בגודל 16 אינץ' לעומת טויוטות אחרות של פשוטי העם שמסתפקות טסות פח וג'אנט 15, אור כחלחל מאיר לנו על עמדת הטעינה האלחוטית (עובדת טוב) וצידי הדלתות ועוד תוספות ששכחתי שתוכלו לקרוא בברושור של היבואן.
האקסייט קצרה יותר, תא המטען שלה כמתבקש קטן יותר וכך גם מרווח הרגליים הסביר יחסית שנשאר ליושבים במושב האחורי. אם נתעכב רגע על הסוגייה הזו, אם משווים את הדגמים קולטים כמה דברים מעניינים. המאוץ ל-100 לוקח לאקסייט 10.9 שניות, נתון שראינו טובים ממנו אבל עדיין, 3 עשיריות שניה פחות ממה שלוקח לקורולה ספייס עם התחת הגדול. חוץ מזה, בעולם שבו הגודל כן קובע, מכונית קצרה יותר ב-30 ס"מ שמשאירה את סביבת הנהג ללא שום שינוי מהותי פרט לעוד כמה אביזרים, היא שיקול חשוב ברכישה, פרט לנראות של המכונית שנראית קצת צעירה וחדה יותר. הבחירה הזו למשפחות קטנות עד 4 נוסעים היא בחירה סבירה, במיוחד אם ניקח בחשבון את מירב השימושים במכוניות כיום שבהם ברוב המקרים נמצא רק נהג אחד במכונית.
האקסייט היא אחת המכוניות ההגיוניות ביותר שיצא לנו לנהוג בהן. היא לא רק נראית קצת מיוחדת לעומת טויוטות אחרות, היא פשוט שומרת על הנהג מכל כיוון ולא רק על ערכה כמשומשת. הקורולה הזו כמו הקורולות האחרות מצוידת במערכות בטיחות שראינו כמותן במכוניות אחרות, כמו בקרת שיוט אקטיבית שפשוט מאפשרת נהיגה ארוכה ורציפה בלי נגיעה אחת בדוושות, בקרת סטיה מנתיב, כולל תיקון של ההגה ועוד. בנוסף בטויוטה, חלוצי המכוניות ההיברידיות יש כיום 9 דגמים היברידיים – מהיאריס הקטנה ועד הראב 4 והקאמרי. גם באקסייט יש את שילוב יחידות ההנעה הפופולארי בדגמי הקבוצה. הרכב אינו מהנמרצים שיצא לנו לנהוג בהם, אך הביצועים שלו סבירים ובכל מקרה מיועדים לקהל סולידי שלא בהכרח מחפש הרפתקאות מיותרות. המכונית רשמה נתון המתקרב ל-18 ק"מ לליטר בנסיעה שהיתה מאומצת יחסית, תא דלק מלא מעניק טווח נסיעה של מעל ל-700 ק"מ, טווח נאה במיוחד למכונית משפחתית.
הקורולה אקסייט פלוס היא מכונית שמתנהלת בצורה ניטראלית. הגיר הרציף שולל דרמות מיותרות ורעשי רקע המוכרים ממכוניות שממהרות להוריד הילוך עם לחיצה קצת כבדה יותר על דוושת הגז. במצב של נסיעה איטית, כמו כל ההיברידיות של טויוטה, מנוע הבנזין נשאר בחופשה והמכונית מתנהלת בצורה חרישית שצריך להתרגל אליה. שלא תטעו, אם מה שאתם רוצים בחיים זה לאבד את הרישיון שלכם בגלל מהירות מופרזת מאוד, האקסייט תדע לספק לכם את מבוקשכם, אבל בעולם של לקוחות טויוטה צריך ללכת על הסייף סייד, לתת ללקוחות את האפשרות, לשמור על ערך, לחסוך דלק, לשמור מעט על הסביבה תוך כדי ולחוות רכב שגם ב-2019 הוא מרגיש כרכב שנוגע מעט בעתיד לעומת כלי רכב אחרים שנוסעים רק על בנזין ולא גם על חשמל. אם מסתכלים על היצע הדגמים של טויוטה בגזרת המשפחתיות, הרי שהאקסייט פלוס מאפשרת ללקוחות המותג לרכוש מוצר שמצד אחד הולך על בטוח כמו שאר הדגמים, אך מצד שני נראה ומרגיש קצת יותר צעיר, רענן, יוקרתי ומעוצב.
מחיר -141,709 כולל אגרת רישוי