זהירות, אתם בדרך הישירה לחזור להיות בטטות כורסה מול הטלוויזיה וצפויים ליהנות מזה

VIXI נתנה לנו הצצה לראות את העתיד של עולם הטלוויזיה החכמה

המנכל של VIXI שרון מלכיאל מקבל את פנינו במשרד רחב ידיים באזור. משרד קרוב לבית שמאפשר ניהול של אימפריה. שרון, עם זקן תיש מקורזל, משקפי שמש בצבע פסיכדלי וכפכפי גומי לבנות של נאוטיקה המוגדרות "רמה גבוהה", מסביר לנו על המהפכה בשוק התקשורת הבידורית. אם כיום רוב התוכן נצרך מספריית VOD אחת של יס או הוט או לחלופין מספריית ה-VOD של נטפליקס, הרי שממש מעבר לפינה, אנחנו הולכים להיות מוצפים בעשרות, אם לא מאות ספריות כאלה המחולקות לנושאים שונים כמו מוזיקה, אומנויות לחימה, תכנים לילדים, אוכל, חתולים או תוכניות לגיל השלישי.

שרון מסביר את התהליך הטבעי שיחזיר אותנו מצפייה בווידאו על מסך מחשב או סמארטפון לבטטות כורסה קצת מתוחכמות יותר שצופות בטלוויזיה גדולה וחכמה:

"אנחנו רואים מעבר לאפליקציות ייעודיות פר ורטיקליים" כל התוכן הנגיש היום ביוטיוב ואחרים יקוטלג לאפליקציות לפי נושאים – תחומי עניין. זה רק עניין של זמן עד שנראה אפליקציה של חובבי חתולים במסך הגדול

יש גבול לכמה זמן צופה יראה באמת תוכן בצורה וולונטרית במחשב או בפלאפון, אחרי הכל, זה בדרך כלל קטן, שומעים פחות טוב והמשמעות שאנשים נותנים לתוכן שנמצא בטלוויזיה הוא גדול יותר. הרעיון כאן הוא שילוב של מערך תכנים לפי נושא ובחינם, במקרה הגרוע, הצופה "ישלם" באמצעות צפייה במספר פרסומות קצרות בדומה למה שקורה היום עם יוטיוב. במודל שלנו, הלקוחות מקבלים תשלום גבוה בהרבה מאשר מה שיוטיוב נותנת, לכן באופן טבעי, יוטיוברים רבים ואושיות רשת מגיעים אלינו לפתיחת ערוץ  – אפליקציה משלהם למסך הגדול. בארץ למשל אנחנו עובדים עם "כאן", עם רדיוס 100FM  וגם סמיון גרפמן ("7 שקל) שהוא אחת מאושיות הרשת החזקות בישראל, הבין את הכוח של מעבר למסך בסלון ופתח לעצמו דרכנו, ערוץ וידיאו. התפעול של ערוצים כאלה הוא פשוט מאוד למשתמשים ומושתת על אוטומציה, זה אומר שסרטון של לקוחותינו שיוצא ביוטיוב, עובר אוטומטית לערוץ הטלוויזיה החכמה שלו וכמובן שניתן לחלק את ספריית התכנים בהתאם לצרכים השונים של הלקוח, בדומה למה שאנו רואים היום בספריות תוכן כמו נטפליקס.

האם יש לכם היום אפליקציה מועדפת משלל האפליקציות שהשקתם עד היום? 

האהובה עלינו ועל צוות הפיתוח היא אפליקציית המוזיקה – DJ Smile VIP, באפליקציה זו יוצר התוכן השכיל להבין את החיבור המוצלח בין בחורות יפות שלובשות מעט למוזיקה מצוינת. זאת גם האפליקציה שאנו בדרך כלל נציג לרוב המשקיעים ולקוחות חדשים בחברה. 

אנחנו בפטריארך מעדיפים מסיבות ברורות שלא לראות חלק מהמדיה שלנו על מסך גדול מידי אבל מבינים שבמובנים רבים, ריבוי ערוצי אפליקציות בטלוויזיה החכמה זה העתיד ולא ירחק היום שיהוו איום אמיתי לטלוויזיה ה"קלאסית", כפי שאנו מכירים אותה כיום.

 

 

דרור יהב- מו"ל פטריארך

דרור יהב- מו"ל פטריארך

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן