פורשה משיקה את דגמי הפאנמרה החדשים
גרסת הקצה - פאנמרה S-E Hybrid משלבת בין מנוע V8 עם 571 סוסים למנוע חשמלי שמוסיף עוד 136 סוסים לאורווה שמעיפים אותה ל-100 ב-3.2 שניות
עם פורשה פאנמרה חדשה, אם תשירו לילדים שלכם מאחורה – האוטו שלנו גדול וירוק – אולי לא תהיו עממיים כמו משאית חלוקה של תנובה, אבל בהחלט תוכלו לציין שיש לכם את אחת המכוניות המהירות, היקרות והירוקות ביותר שכסף יכול לקנות היום. עד כמה ירוקה? אמנם נתוני יצרן, אבל הפאנמרה החדשה החסכונית ביותר בדלק מספרת על צריכת דלק באזור של 2 ליטר בנזין ל-100 ק"מ או 1 ל-50 ק"מ בשפת העם.
אבל בואו, אם הייתם רוצים לשפוך כסף ולחסוך בדלק הייתם כנראה מנסים לרכוש טסלה או דגם חשמלי אחר. פורשה לא שוכחת שהלקוחות שלה רוצים כוח, והרבה!
ספינת הדגל של הפאנמרה החדשה מתהדרת בהספק משולב של 700 סוסים. מנוע 8V בנפח 4 ליטרים מביא לאורווה 571 סוסים ומצטרף אליו מנוע חשמלי עם 136 סוסים נוספים. הסוסים האלה מריצים את דגם הקצה של הפאנמרה ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות – שיפור של 0.2 שניות לעומת הדגם היוצא.
אם חוזרים לרגע ל"תכנית חיסכון", אז טווח הנסיעה החשמלי של הפאנמרה גדל ב-30% הודות לסוללת 17.9 קילו-וואט/שעה חדשה, ולאופטימיזציה של מצבי הנהיגה. הגדלת הטווח בתוקף גם לדגם הביניים הצנוע יותר של הפאנמרה ה-4 E Hybrid החדשה, שבה למנוע החשמלי מצטרף כבעבר מנוע V6 בי-טורבו בנפח 2.9 ליטרים, והתוצאה היא יחידת כוח עם הספק משולב של 462 כוחות סוס "בלבד". את היצע גרסאות הפנמרה החדשה משלימה גרסת 4S, שמפיקה 440 כוחות סוס ונהנית אף היא מכל השדרוגים של הדגם החדש בתחומי השלדה והמתלים, העיצוב, האבזור ומערכות המידע והבידור.
כמה היא עולה? טוב, מכונית חלומית צריכה תג מחיר בהתאם. טווח המחירים של הפאנמרות החדשות נע בין 865 אלף שקלים לדגם 4 E-Hybrid ST ומגיע ל-1.587 מיליון שקל לדגם Turbo S E-Hybrid.
אם לא די לנו בגרסאות ההיברידיות, פורשה מציעה בנוסף שלישייה היברידית עם חוויית נהיגה חשמלית משופרת
לצד פאנמרה 4S E-Hybrid החדשה, שמצויידת ביחידת כוח בעלת הספק משולב של 560 כוחות סוס, פורשה מציעה עתה לראשונה שלוש גרסאות פלאג-אין היבריד, שלושתן זמינות בכל סוגי המרכב הקיימים – סלון, אקזקיוטיב (בעלת בסיס גלגלים מוארך), וספורט טוריסמו. בזאת, מרחיבה פורשה את אסטרטגיית ה-E-Performance שלה. בלב ארכיטקטורת ההנעה החשמלית ניצב המנוע החשמלי, המשולב בתיבת ההילוכים הדו-מצמדית בעלת שמונת יחסי ההעברה PDK, ומפיק 136 כוחות סוס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ (400 נ"מ). יחד עם מגוון מנועי הבעירה הפנימית, יחידת הכוח הזו מציעה ביצועי נהיגה יוצאים מן הכלל. בשילוב עם חבילת Sport Chrono שמגיעה כסטנדרט, ועם מנוע ה-V8 בי-טורבו בנפח 4.0 ליטרים שמספק 571 כוחות סוס לעומת 550 בעבר, הפנמרה S E-Hybrid משלימה את המיאוץ למאה קמ"ש תוך 3.2 שניות בלבד – 0.2 שניות מהר יותר מבעבר. היא מגיעה למהירות מרבית של 315 קמ"ש, נתון המייצג תוספת של 5 קמ"ש ביחס לדגם הקודם. בפנמרה 4 E-Hybrid המיאוץ הקלאסי אורך רק 4.4 שניות (0.2 שניות פחות), בדרך למהירות מרבית של 280 קמ"ש (תוספת של 2 קמ"ש).
עם פורשה פאנמרה חדשה, אם תשירו לילדים שלכם מאחורה – האוטו שלנו גדול וירוק – אולי לא תהיו עממיים כמו משאית חלוקה של תנובה, אבל בהחלט תוכלו לציין שיש לכם את אחת המכוניות המהירות, היקרות והירוקות ביותר שכסף יכול לקנות היום. עד כמה ירוקה? אמנם נתוני יצרן, אבל הפאנמרה החדשה החסכונית ביותר בדלק מספרת על צריכת דלק באזור של 2 ליטר בנזין ל-100 ק"מ או 1 ל-50 ק"מ בשפת העם.
אבל בואו, אם הייתם רוצים לשפוך כסף ולחסוך בדלק הייתם כנראה מנסים לרכוש טסלה או דגם חשמלי אחר. פורשה לא שוכחת שהלקוחות שלה רוצים כוח, והרבה!
ספינת הדגל של הפאנמרה החדשה מתהדרת בהספק משולב של 700 סוסים. מנוע 8V בנפח 4 ליטרים מביא לאורווה 571 סוסים ומצטרף אליו מנוע חשמלי עם 136 סוסים נוספים. אם חוזרים לרגע ל"תכנית חיסכון", אז טווח הנסיעה החשמלי של הפאנמרה גדל ב-30% הודות לסוללת 17.9 קילו-וואט/שעה חדשה, ולאופטימיזציה של מצבי הנהיגה. הגדלת הטווח בתוקף גם לדגם הביניים הצנוע יותר של הפאנמרה ה-4 E Hybrid החדשה, שבה למנוע החשמלי מצטרף כבעבר מנוע V6 בי-טורבו בנפח 2.9 ליטרים, והתוצאה היא יחידת כוח עם הספק משולב של 462 כוחות סוס "בלבד". את היצע גרסאות הפנמרה החדשה משלימה גרסת 4S, שמפיקה 440 כוחות סוס ונהנית אף היא מכל השדרוגים של הדגם החדש בתחומי השלדה והמתלים, העיצוב, האבזור ומערכות המידע והבידור.
כמה היא עולה? טוב, מכונית חלומית צריכה תג מחיר בהתאם. טווח המחירים של הפאנמרות החדשות נע בין 865 אלף שקלים לדגם 4 E-Hybrid ST ומגיע ל-1.587 מיליון שקל לדגם Turbo S E-Hybrid.
אם לא די לנו בגרסאות ההיברידיות, פורשה מציעה בנוסף שלישייה היברידית עם חוויית נהיגה חשמלית משופרת
לצד פאנמרה 4S E-Hybrid החדשה, שמצויידת ביחידת כוח בעלת הספק משולב של 560 כוחות סוס, פורשה מציעה עתה לראשונה שלוש גרסאות פלאג-אין היבריד, שלושתן זמינות בכל סוגי המרכב הקיימים – סלון, אקזקיוטיב (בעלת בסיס גלגלים מוארך), וספורט טוריסמו. בזאת, מרחיבה פורשה את אסטרטגיית ה-E-Performance שלה. בלב ארכיטקטורת ההנעה החשמלית ניצב המנוע החשמלי, המשולב בתיבת ההילוכים הדו-מצמדית בעלת שמונת יחסי ההעברה PDK, ומפיק 136 כוחות סוס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ (400 נ"מ). יחד עם מגוון מנועי הבעירה הפנימית, יחידת הכוח הזו מציעה ביצועי נהיגה יוצאים מן הכלל. בשילוב עם חבילת Sport Chrono שמגיעה כסטנדרט, ועם מנוע ה-V8 בי-טורבו בנפח 4.0 ליטרים שמספק 571 כוחות סוס לעומת 550 בעבר, הפנמרה S E-Hybrid משלימה את המיאוץ למאה קמ"ש תוך 3.2 שניות בלבד – 0.2 שניות מהר יותר מבעבר. היא מגיעה למהירות מרבית של 315 קמ"ש, נתון המייצג תוספת של 5 קמ"ש ביחס לדגם הקודם. בפנמרה 4 E-Hybrid המיאוץ הקלאסי אורך רק 4.4 שניות (0.2 שניות פחות), בדרך למהירות מרבית של 280 קמ"ש (תוספת של 2 קמ"ש).
יותר חשמל פחות עמל
הקיבולת של סוללת המתח הגבוה הוגדלה מ-14.1 ל-17.9 קילו-וואט/שעה, הודות לשימוש בתאי סוללה משופרים, ותיכנות מצבי הנהיגה הותאם לניצול יעיל אף יותר מבעבר של האנרגיה. לפנמרה טורבו S E-Hybrid יש טווח נסיעה חשמלי טהור של עד 50 ק"מ על פי תקן WLTP EAER City (עד 59 ק"מ ע"פ תקן NEDC), ואילו בפנמרה 4 E-Hybrid טווח הנסיעה נטול הפליטות עומד על עד 56 ק"מ בהתאם לתקן WLTP EAER City (עד 64 ק"מ ע"פ תקן NEDC). את דגמי פורשה פלאג-אין היבריד ממליצים בפורשה להטעין בעמדת טעינה ביתית – באמצעות שקע רגיל או שקע כוח. כושר טעינה של עד 7.2 קילו-וואט מתאפשר באמצעות מטען נייד של פורשה (Porsche Mobile Charger), ובנוסף ניתן לטעון את הסוללה גם בעמדות טעינה ציבוריות באמצעות כבל Mode 3.
עיצוב מחודד יותר וקישוריות משופרת
פורשה פאנמרה 4S המונעת על ידי מנוע V6 בי-טורבו בנפח 2.9 ליטרים עם 440 כוחות סוס, מאיצה למאה קמ"ש תוך 4.1 שניות (שיפור של 0.1 שניות) בשילוב עם חבילת Sport Chrono. המהירות המרבית שלה היא 295 קמ"ש (תוספת של 6 קמ"ש). ה-4S נהנית מכל השדרוגים של הדגם החדש, ומאובזרת כסטנדרט בחבילת העיצוב Sport Design לחלק הקדמי, חבילה שבעבר הוצעה כאופציה. חבילה זו כוללת גריל שונה בעל כונסי אוויר גדולים, פתחי אוורור צידיים גדולים ופס תאורה יחיד מלפנים. החזית החדשה של פנמרה טורבו S E Hybrid מבודלת משאר הגרסאות באמצעות יחידות תאורה קדמיות בעיצוב C-shaped Turbo וכונסי אוויר מוגדלים בצידי הרכב. פס התאורה המשודרג מאחור, נמתח ללא הפרעה מצד לצד לאורך קווי המתאר של אחורי הרכב ומעל למכסה תא המטען. כאופציה, ניתן לבחור ביחידות תאורה אחוריות מושחרות עם תאורת Coming/Leaving Home דינמית, בשלושה עיצובים חדשים לחישוקי ה"20 ו-"21, ובשני צבעי מרכב חדשים (Cherry Metallic ו-Truffle Brown Metallic).
מערכת ניהול התקשורת PCM מציעה עתה רזולוציית מסך גבוהה מבעבר, ופונקציות דיגיטליות חדשות כגון שליטה קולית Voice Pilot משופרת, קישוריות Apple CarPlay אלחוטית ומגוון רחב של שירותים נוספים.
יותר ביצועים, יותר נוחות
בפורשה מספרים שמערכות השלדה והמתלים בפנמרה החדשה כוילו על מנת לספק אף יותר ספורטיביות ונוחות מבעבר, בכל הגרסאות. במקרים מסויימים, הוטמעה אסטרטגיית שליטה ובקרה חדשה לחלוטין. מערכת בקרת היגוי מהדור החדש וצמיגים חדשים מבטיחים דינמיקת נהיגה משופרת והיגוי מדוייק יותר. ספינת הדגל החדשה פנמרה טורבו S E –Hybrid מגיעה עם כל מערכות השליטה והבקרה הקיימות כסטנדרט: מערכת השליטה הדינמית Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) עם בקרת גלגול אלקטרונית, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), היגוי לסרן האחורי עם מערכת Power Steering Plus, וכן מערכת הבלימה הקרמית Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
דגמי פורשה פאנמרה החדשים זמינים כבר כעת להזמנה ויגיעו לסוכנויות בתחילת חודש דצמבר.