MG EHS PHEV – קוקטייל מושלם של חשמל ובנזין ששובר את השוק
עם רשימת אבזור אינסופית, שני מנועים, אפשרות טעינה, תחושה יוקרתית ותג מחיר נחשק, ה-EHS החדש צפוי לבסס את MG כמותג המשתלם בישראל
מאת: שרון ביידר
MG EHS PHEV הוא השם הנבחר של ה-SUV החדש של מותג MG –נקרא לו EHS בקיצור בהמלצת היבואן. מדובר כיום במותג הצומח ביותר ב-2020 וככל הנראה, על פי הביקוש הער, הוא יציג מסירות נאות גם בשנת 2021. הדגם החדש הוא דגם היברידי נטען PHEV.
מכל המכוניות שיצא לי לנהוג עליהן בשנים האחרונות, הרכב הזה מציע את התמורה הטובה הגבוהה ביותר לכסף. האבזור, התחושה שהוא נותן, רמת בידוד הרעשים המעולה, הגודל, הגובה, הנראות, האבזור, הטכנולוגיה הכל מוביל למסקנה אחת מתבקשת – אם החבילה הזו היתה נמכרת עם מותג יפני/קוריאני/אירופאי כלשהו, היינו נדרשים לשלם כאן 200 אלף שקל צפונה ולא 160 אלף עם עודף כפי שדורשים על ה-EHS.
קודם כל, ה-EHS נראה כאילו הכנסתם כמה SUV מוכרים ויוקרתיים וקיבלתם ג'יפון שלמען האמת נראה הרבה יותר טוב על הכביש מאשר בתמונות. כאן הפנס נראה כמו פנס של מאזדה מקדימה או פנס של מרצדס מאחורה, שם המושבים נראים כמו מושבים של מרצדס וידית ההילוכים נראית כמו משהו שיצא ממכירת עודפים של ב.מ.וו, ג'נטים מגנזיום 18 אינץ' עם צמיגים של מישלין, דיפוני עור יוקרתיים, וילון חשמלי שמצליל חלון גג חשמלי פנורמי עם זכוכית מושחרת, שורה ארוכה של איבזור בטיחות, סיוע בחניה, מושבי עור חשמליים עם חימום ישבן ועוד, פשוט רכב שמרגיש ונראה כמו רכב יוקרה ולא ג'יפון מגודל במחיר עממי.
גם בסוגיית המרחב, אנחנו מדברים כאן על רכב גדול ומרווח, המושבים מאחורה מאפשרים שלושה מצבי שיפוע במשענת הגב והמרחב הפנימי מתקרב מאוד למחוזות של מכוניות מרווחות מאוד כמו פיג'ו 5008 או סקודה קודיאק ללא שורת מושבים שלישית כמובן.
ה-EHS מציע הספק משולב של 258 כ"ס המביאים אותו ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות באמצעות שימוש בנתונים המרשימים של מומנט מקסימלי של 48.9 קג"מ ומומנט נומינלי של 37.7 קג"מ. ההספק המשולב מתחלק בין 162 כ"ס שמספק מנוע הבנזין בנפח 1.5 ל' שמצטרפים אליהם 122 סוסים חשמליים. תאוצה טובה יותר ופעולה חלקה יותר מתקבלת על ידי דריכה הדרכתית על דוושת הגז המאפשרת שיתוף פעולה טוב יותר בין שני המנועים מאשר דריכה אגרסיבית והחלטית מידי על הדוושה. הרכב מרגיש חזק, מקבלים תחושה של "בעיטה בגב" עם יציאה חזקה מהמקום, גם תאוצת ביניים בין מהירות שלילה לטווח קצר למהירות שלילה לטווח ארוך, אפשרית כאן בהחלט בטווח זמנים קצר במיוחד. ככלל, מערכת ההינע המורכבת, מצריכה מעט לימוד על מנת למצות את יכולות הרכב. ככלל, היא אינה מרגישה כמכונית ספורטיבית קופצנית, למרות נתון הכוח המשולב. פרט מאוד מורגש הוא הבלימה הרגנרטיבית שגורמת ל-HS להאט משמעותית ברגע שמורידים את הרגל מהגז.
צמד המנועים של ה-MG EHS מאפשר גמישות מאוד כיפית שכוללת לצד הביצועים והאטרף גם בקרת זחילה בפקקים וגם עד 52 ק"מ שה-EHS גומע באמצעות שימוש בלעדי במנוע החשמלי בלבד במהירות של עד 130 קמ"ש. למנועים של ה-HS מצויד בתיבת 10 הילוכים מהפכנית – 6 הילוכים מוצמדים למנוע הבנזין ו-4 נוספים אחראים על המנוע החשמלי, שתי התיבות מעבירות את כוח שני המנועים לציר הנעה אחד שמוגבל אלקטרונית למהירות מרבית של 190 קמ"ש.
בתוך הרכב במהלך הנסיעה נשמרת דממת אלחוט מרשימה, בזכות איטום רעשים טוב. המתלים של הגיפון הנעים הזה עושים עבודה טובה, אך מומלץ להאט לפני פסי האטה אכזריים שעשויים לתת הרגשה של נעילה של המתלה. בסיבובים ביחס לרכב גבוה ומגודל, ה-HS שומר על ניטרליות מבורכת ללא דרמות מיוחדות.
עם חששתם מסוגיית ההתקנה של עמדת טעינה, הלקוחות הפרטיים של MG מקבלים אחת במסגרת רכישת הרכב אך ניתן גם באמצעות כבל "סבתא" שמסופק עם הרכב, שנותן בתוך כ-7.5 שעות טעינה מלאה משקע חשמל רגיל, ניסינו ועבד מצוין, כולל נעילת השקע לרכב עם תחילת הטעינה. טעינה בעמדת טעינה תקנית תיתן לכם סוללה מלאה בכ-4.5 שעות.
בשורת האבזור MG הגיעו כאן ביציאה מרעננת לעומת דגמי רכב אחרים שנמכרים בשוק הישראלי. רשימת האבזור של ה-HS מתאימה כאמור למכוניות שדורשות מסגרת אשראי גבוהה בהרבה מהמחיר של ה-HS. לוח המחוונים דיגיטלי מלא בגודל 12.3 אינץ', מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך מגע בגודל 10.1 אינץ' כוללApple CarPlay וAndroid Auto-, בגאז' חשמלי, מצלמות 360 מעלות, מושבים בריפוד עור משולב אלקנטרה כאשר הקדמיים מחוממים ומושב הנהג והנוסע מתכווננים חשמלית, פנסי לד קדמיים ואחוריים, יציאות מפלט בגימור כרום, מסילות גג, מראות מתקפלות חשמלית, חלונות אחוריים מושחרים, בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי עם פונקציית AUTO HOLD, תאורת אווירה עם 64 מצבים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, פתחי מיזוג מאחור, חישוקי 18 אינץ' ועוד.
רשימת ציוד הבטיחות המקורי ארוכה ומרשימה וכוללת מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, 6 כריות אוויר ומערכות עזר לנהיגה, בלימה ואחיזה שהיינו עד היום מורגלים לראות במכוניות יקרות בהרבה כולל מערכת התרעה לסטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, מערכת התרעה לניטור מרחק מלפנים, מערכת בלימת חירום אקטיבית עד 150 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה, MG PILOT – מערכת לנהיגה בתנועה צפופה הכוללת תיקוני היגוי, מערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת תאורה בהתאם לתנאי הדרך, מערכת התרעת הימצאות רכב בשטח המת של שדה הראיה במראות למרחק של 70 מטר אחורנית, זיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי בהתאם בבקרת השיוט, מערכת התרעה על תנועה חוצה מאחור והתרעה על פתיחת דלתות קדמיות כאשר מגיע רכב מאחור.
חשוב כאן להבהיר, ה-EHS אינו מושלם. ישנם כמה מכוניות טובות ממנו, אבל אין מכוניות כמוהו. בטח שלא כשמדובר בשילוב הזה של טכנולוגיה, עיצוב, גימור, אבזור ומחיר. בתחום הליסינג, הפלאג אין יזכה את בעל הרכב ב-1000 ש"ח הנחה בשווי השימוש, הטבה שרשות המיסים כבר לוטשת אליה עיניים. העתיד אולי הוא חשמלי, אבל בהווה, מומלץ עכשיו לבחון את הג'יפון האטרקטיבי הזה.
MG EHS PHEV ברמת אבזור NET UP נמכר ב-158,888 שקל. עבור צבע מטאלי תידרשו להוסיף 999 שקלים ועבור שידרוג לחיפוי עור פנימי בצבע אדום במקום שחור, תידרשו להוסיף 888 ₪.
ה-HS יימכר עם אחריות של 8 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה ו-5 שנים או 150,000 ק"מ על שאר מערכות הרכב.