למה אלפי ישראלים בוחרים לרכוש רכב ביבוא מקביל?
בעוד שרוב מוחלט יודעים שרכישה ביבוא מקביל עשויה להבטיח הנחה משמעותית, מעטים יודעים כי יבואנים מקבילים כמו גזפרו מאפשרים לרכוש דגמי מכוניות שלא נמכרו עד היום בישראל
מנהל בכיר שיצא לנו לדבר אתו הסביר בחיוך מבויש מדוע הוא נוהג על רכב SUV. לדבריו, אין בשוק הרכב בישראל מספיק אלטרנטיבות על מנת שכלי הרכב שהוא ירכוש לא יהיה מצד אחד יקר ומנקר עיניים כמו מרצדס למשל, אך מאידך, לדעת אותו מנהל, רכב יפני או קוריאני גם לא עונים לדרישה שלו להיות מעט מיוחד יותר.
בשוק הישראלי יש יבואנים ראשיים כמעט לכל מותג רכב הקיים בעולם, מה שבאמת חסר בו על מנת להעלות את מגוון הדגמים ולעורר עניין ותחרות הוא יבואנים קטנים שמביאים לישראל גם פתרונות שעשויים להיחשב עבור יבואן גדול לפתרון נישה.
חברת גזפרו העוסקת ביבוא מקביל של כלי רכב מנסה לענות על הביקוש של רוכשי מכוניות כמו אותו מנהל שמשוטט כיום בכבישים על SUV שהוא לא בהכרח רצה לקנות. החברה השלימה פיילוט שבו נמכרו ללקוחות החברה 20 מכוניות מנהלים מסוג פולקסווגן ארטאון – מכונית מנהלים שהיא ספינת הדגל של פולקסווגן שלא הגיע עד היום לישראל, למרות שההשקה העולמית שלה היתה כבר בשנת 2017.
בהשקה הרשמית של הארטאון שמתרחשת בימים אלה, גזפרו מציעה את מכונית המנהלים ב-6 דגמים שונים כולל דגם פלאג אין הייבריד המאפשר נסיעה של עד 70 ק"מ באמצעות חשמל בלבד.
בגזפרו קיבלו פניות מלקוחות שמעוניינים להביא לישראל כלי רכב שניתן למצוא בשוק האירופאי, אבל בלתי ניתן למצוא אותם באולמות המכירה של היבואנים בישראל. כך למשל בוחנת החברה הבאה לישראל של דגמים עם גיר ידני של מכוניות פופולאריות בישראל וגם הביאה לישראל מספר מצומצם של מכוניות פולקסווגן T ROC קבריולט.
החזון של גזפרו – לפעול כספק מולטי ברנד בשוק הישראלי
חשוב להבהיר, בלי קשר לעתיד המגוון שצופה גזפרו לקהל הלקוחות שלה. מדובר בחברה שמייבאת לישראל כבר היום מספר מותגים כמו טנדרים של פורד, מסחריות של פולקסווגן, מכוניות מרצדס וטויוטה קורולה היברידיות ביבוא מקביל. עם רישיון יבוא ל-14 מותגי רכב שונים לישראל, ככל הנראה שגזפרו תשלים במהרה את מימוש החזון שלה – לפעול כספק מולטי ברנד בשוק הישראלי.
כבר היום, מי שמגיע לרכוש מכונית מגזפרו לא מקבל מהחברה רק פתרון של אספת הדגם הנחשק ותו לא. גזפרו מספקת כבר שנים הסדרי מימון, ליסינג לעסקים ושירותי טרייד אין כמקובל אצל כל יבואן גדול אחר. בנוגע לאחריות ושירות, במקרה של הארטאון, גזפרו מספקת אותה עם אחריות יצרן של 4 שנים או 120 אלף ק"מ, תנאי אחריות עדיפים על אלה של יבואנים רשמיים למכוניות מתחרות.
מה שומר על לקוחות היבוא המקביל בישראל ?
שני גורמים עיקריים שומרים על לקוחות של כלי רכב ביבוא מקביל בישראל. הגורם הראשון והחשוב מכל הוא יצרני הרכב. יצרני הרכב מחויבים להעניק שירות בכל מדינה בעולם על מנת לשמור על המותג שלהם. במיוחד כשמדובר בשוק עולמי תחרותי ובמותגי רכב מובילים כמו טויוטה, פולקסווגן, מרצדס או כל יצרן אחר, לא יכולים להעלות על הדעת שלא לתת שירות וטיפול בבעיות שעלולות להתעורר ללקוחות המותג שלהם, בלי קשר לזהות יבואן הרכב שנרכש. יצרני רכב בכל העולם מעוניינים להמשיך לשרת ולטפל בכלי הרכב שלהם בכל מקום על מנת לשמור על המותג שלהם.
מעבר לכך, משרד התחבורה מחייב על פי חוק "יבוא מקביל" את היבואנים הראשיים בישראל לתת שירות מלא לכל רכב שמיובא לישראל. במקרה הזה של יבוא מקביל, אם נהגים בישראל יבחרו לבחון את כלל אפשרויות הרכישה העומדות לראשותם, הרי שבחינה של יבוא מקביל מחברה כמו גזפרו היא אופציה מתבקשת לעומת רכישת רכב מיבואן רגיל, ולו רק על מנת לשמור על שוק תחרותי ומגוון שבו יש לנו יותר דגמים, יותר אפשרות אבזור ויותר תחרות ששוק הרכב הישראלי צמא לה כמו אוויר לנשימה.