גזפרו מביאה לישראל את מאזדה MX30
SUV חשמלי שהוא לא כמו כולם
עם המון סטייל, דלתות התאבדות, חומרים ממוחזרים, התנהגות כביש זריזה המאזדה MX-30 היא אלטרנטיבה אקולוגית עבור אלה שלא רוצים לנהוג באותו הרכב שיש לשכן
מאת: שרון ביידר
מאזדה 30-MX היא מכונית בקטגוריית SUV–B – רכב פנאי ספורטיבי שאמור להיות הרכב השני המועדף במשפחה. כן, מה ששמעתם, רכב שני. הרכב הזה שמשמש לקניות וסידורים, בדרך כלל בן משפחה אחד או שניים או לנסיעה קצרה לחוגים, משפחה או חברים.
מאזדה נכנסת לשוק כלי הרכב החשמליים עם חשמלית שנראית בוגרת, מעוצבת ויותר "אוטו אמיתי" לעומת חשמליות אחרות שלעיתים קרובות נראות כמו צעצוע מגודל. ל-30-MX אופי משלה עם עיצוב ייחודי שכולל שילוב של שעם, בד דיפון וריפוד משולב חומרים ממוחזרים ועיצוב שמעדיף קומפקטיות והתנהלות נכונה של הרכב בזכות סוללה קטנה ומשקל רכב קל של 1,720 קילו בלבד, גם אם זה בא על חשבון טווח הנסיעה שכה חשוב לחובבי הנתונים (ניגע בזה בהמשך).
מאזדה נותנת לנו בשוק הישראלי עם ה-30-MX חוויה ייחודית שמשלבת מותג רכב מוכר ואהוב שהוכיח בעבר אמינות טובה מאוד, בשילוב עם נדירות מזהירה בשוק הישראלי. כמעט כל דגם של מכונית פופולארית שתרכשו בישראל, יעמיד אתכם בשורה אחת עם אלפי אנשים שמתהדרים ברכב זהה, בעולם שבו חלק גדול מהלקוחות רוצה משהו אחר בחניה שאין לשכנים, הרי מכונית חדשה שמיובאת לישראל במספרים קטנים, היא הפתרון האולטימטיבי לנסוע בדגם שאין לאף אחד אחר.
בהיבט העיצובי, ל-30-MX יש הרבה דברים שאין במכוניות אחרות ולא רק יחידת הנעה חשמלית. ה-30-MX מצוידת ב"דלתות התאבדות" במושב האחורי, הן נפתחות רק כשהדלתות הקדמיות פתוחות (נשמע כמו רעיון די בטיחותי ליושבים מאחור), מקלות על כניסת הנוסעים למושב האחורי וגורמות למכונית הזו להיות אחת המיוחדות יותר בהיבט של עיצוב ושונות, בים של מכוניות שנראות מאוד דומות האחת לשנייה, יש כאן ייתרון בולט למאזדה החשמלית הזו.
עוד אספקט מיוחד ל-30-MX הוא כפתורים מיוחדים להוזזת המושבים הקדמיים שנמצאים בחלק האחורי של המושב. הם פעילים רק בשעה שהרכב עומד ולא בשעת נסיעה ומאפשרים ליושבים מאחור לצאת בנוחות מהרכב באמצעות הוזזה של מושב הנהג.
ה-30MX מצוידת בסוללה שניתן להטעין אותה בקיבולת של 80% בזמן של 40 דקות בלבד באמצעות טעינה מהירה. מהנדסי מאזדה ייצרו את ה-30MX בכוונה תחילה כמכונית מהנה לנהיגה כמו דגמי הבנזין של מאזדה, השימוש בסוללה קטנה יותר מצמצם את היקף הזיהום הסביבתי בייצור המכונית ותורם להתנהלות טובה יותר של ה-30MX בזכות משקל נמוך של הסוללה.
ה-30MX מצוידת בחבילת אבזור מושלמת ששמה אותה בדרגה 8 – דרגת הבטיחות הגבוהה ביותר. חבילת אבזור הבטיחות כוללת, בקרה אקטיבית לסטיה מנתיב, בקרת שיוט START & GO, בלימת חירום אוטונומית, התרעה על עייפות נהג, זיהוי שטח מת, זיהוי תמרורים ו-7 כריות אוויר.
בשורת האבזור, ניתן למצוא מסך 8 אינץ' למערכת המולטימדיה – מזדה קונקט המחובר ל-8 רמקולים, מסך מגע נוסף אחראי על בקרת האקלים המפוצלת. המושבים מרופדים בעור מלאכותי ובד ממוחזר. המושבים הקדמיים מחוממים וכוללים משענת יד, מושב הנהג מתכוונן חשמלית. ה-30MX מצוידת במערכת תצוגה עילית ישירות על שמשת הרכב.
עכשיו בואו נדבר שניה על ביקורת וההתאמה שלה למציאות. במציאות של היום, רוב הנהגים בישראל לא נוסעים יותר מ-50 ק"מ ביום, למען האמת, רוב הנהגים נוסעים הרבה פחות. כך שטווח של 200 ק"מ יכול להספיק גם ל-4 ימים בין טעינות. זוכרים שהסברנו שמדובר ברכב שני מושלם, אז יופי, את הנסיעה לאילת תעשו עם רכב אחר, עם כל הכבוד כנראה שזה יהיה רכב שמונע בעיקר בבנזין, אבל עם המאזדה החשמלית הזו, תוכלו להתנהל מצוין ובסטייל וגם כמובן ליהנות מהחיסכון העצום שטמון בנסיעה ברכב חשמלי.
גזפרו מביאה לישראל את ה- מאזדה 30-MX במחיר השקה של 174,900 ₪.
קישור לדף המכירה של מאזדה 30-MX