פיג'ו 2008 - האריה הקטן מכוון גבוה
הגי'פון החדש של פיג'ו נותן בנצ'מארק חדש לקטגוריה עם יותר מרחב ונראות שמיישרת קו עם האחיות הגדולות במשפחה
מאת: שרון ביידר
במפגשים שלי עם מכוניות פיג'ו, אני נתקף פרצי נוסטלגיה, לוגו האריה מזכיר לי את המכונית המשפחתית של ההורים שלי ז"ל שנרכשה בצבע בז', חדשה מהסוכנות בשנת 83. הרבה קילומטרים ודגמים עברו מאז, והיצרן של האריה השואג נמצא כמו יצרני רכב אחרים במהפכה שכוללת מיזוגים ורכישות של יצרני רכב אחרים, מעבר לייצור כלי רכב חשמליים וכמובן מהפיכה עיצובית ותדמיתית. ועדיין, כשאני נכנס לפיג'ו חדשה, משהו בריח הפלסטיק או הדשבורד מריח לי מוכר ובאופן לא רציונאלי, עם עשרות מותגים מתחרים שבאופן אובייקטיבי טובים יותר או פחות, בפיג'ו אני מרגיש "בבית".
ה-2008 הג'יפון החדש של פיג'ו בקטגוריית ה-SUV-B הוא רכב ממזרי ומפתיע. החזות שלו היא אלגנטית וכוחנית ודווקא בצבע ירוק זית שבו קיבלנו את מכונית המבחן, הרכב נראה כמו ג'יפון מגניב ואלגנטי ולא בהכרח אקססורי לארנק מעצבים ושאר אביזרי אופנה שמתחברים בדרך כלל לעקרות בית משועממות. פנסי לד בצורת ניבים מקדימה ו"טפרי אריה" בפנסים האחוריים מתחברים לעיצוב זוויתי מעניין בדלתות האחוריות, לקימורים נאים שיוצרים "זרימה" יפה ולגריל בעל נוכחות משמעותית. ככלל, בקטע טוב וחיובי, כל מי שרואה אותו צריך לקבל הסבר על זה שהוא 2008 קטן למרות שהוא דומה ומזכיר מאוד את ה-3008 הנחשק והגדול יותר במשפחה.
אם נתעכב לרגע על נושא המימדים, הרי שפיג'ו ביצעה כאן הגדלה משמעותית של ה"קומפקטיות" . אם בעבר סדרת ה-"2" למיניהן של פיג'ו היו שם נרדף לצמצום ופשרה מסוימת בעניין המרחב, הרי שכאן אנחנו פוגשים רכב שקובע סטנדרט חדש למושג SUV B . ה-2008 התארכה בכ-14 ס"מ לעומת הדור היוצא, התרחבה ב-6 ס"מ והגובה שלה מעט ירד בחצי סנטימטר. הקונצרן בדגם הזה פינק לא רק בתא הנוסעים, אלא אפילו בתא המטען עם תוספת משמעותית של 55 ליטר ל-405 ליטר. לסיכום, השילוב הנצחי של קומפקטיות ופשרה נקטע כאן באופן מפתיע עם ה-2008 הנוכחית. אם בעבר נוסעים ברכב מהדגם הזה היו צריכים להתפשר משמעותית על חלל פנים בתא הנוסעים, הרי שעכשיו, במקרים רבים, רכישת ג'יפון גדול יותר, תהיה בחירה יותר אמוציונלית ופחות פרקטית, משפחה ממוצעת לא באמת צריכה הרבה יותר ממה שיש ל-2008 להציע.
המשפחה המסוגרת מפאת הקורונה עם 3 ילדים בוגרים מגילאי 7 עד 13 קיבלה ברגשות מעורבים את ההודעה על טיול לצפון עם ג'יפון קטן. כשהם פגשו אותו השתנתה דעתם בצורה קיצונית, לאחר שהתבדו החששות שלהם מנסיעה צפופה במושב האחורי. כ-9 שעות נסיעה לסירוגין עם הילדים במושב האחורי וקיבלנו רק תלונות של מריבות סטנדרטיות בין האחיות והאח בלי קשר למרחב הפנימי ולחלל המעוצב בקפידה שבו יצא לנו לבלות. שום דבר שמוזיקה בווליום גבוה לא יכולה לטשטש במהלך הנסיעה.
הישיבה במושבים החובקים של ה-2008 נוחה מאוד, כך גם תנוחת הנהיגה שמצאתי. אם נרצה שניה להתלונן, אז ההגה השטוח מלמעלה ולמטה, עם הלוק העתידני, חוסם לסירוגין את הנראות של לוח המחוונים, פרט לכך,
ה-I Cockpit של פיג'ו אכן נראה עתידני, מפורט, מאובזר, ידידותית ואינטואיטיבי עם מתגי הפסנתר המוכרים של פיג'ו, המהווים קיצורי דרך לשליטה על מערכות הרכב ויוצרים חוויה מאוד אינטואיטיבית בתפעול מערכות הרכב. כל זאת בשילוב מסך 7 אינץ' השולט גם על מערכות השמע, המיזוג והרכב לסירוגין. מרחב הפנים של הפיג'ו 2008 מרגיש נעים ואיכותי.
יחידת ההינע במכונית המבחן היא מנוע 1.2 ליטר טורבו מונע בנזין. יש במגוון גם יחידה חשמלית מלאה שנכנסה לאחרונה למלאי וגם יחידת 1.5 טורבו דיזל. הבנזין, 1.2 טורבו עם 130 סוסים ב-5,500 סל"ד וכן 23.4 קג"מ שזמין כבר ב-1,750 סל"ד. בעזרת תיבת ה-8 הילוכים והמשקל הכללי הקל (1,280 ק"ג), מאיצה ל-100 תוך 9.1 שניות והמהירות המרבית אם יצא לכם לנסוע על האוטובאן הגרמני עומדת על 198 קמ"ש. לא בהכרח הנתונים המרשימים ביותר, אבל כן נתונים שמאפשרים צריכת דלק בנסיעה משולבת של 20.8 ק"מ לליטר על פי היצרן.
גם כשלא לוחצים בכבדות על דוושת הגז, גם בפיג'ו 2008 רצוי לשמור על הרישיון באמצעות שלל מערכות הבטיחות הקיימות ברכב על מנת להימנע ממפגש מיותר עם שוטר חרוץ בצד הדרך.
בניסיון לקחת את המכונית לסיבוב קצת מאתגר יותר, נתקלתי כצפוי במבטים זועפים ותלונות רמות מצד היושבים ברכב. ה-2008 מצידה בלעה כביש מפותל והררי כאילו היתה מכונית קטנה ונמוכה יותר, אחיזת הכביש שלה מרגישה טוב ובנסיעה "שטוחה" בכביש מהיר, מערכות הבטיחות, בקרת השיוט האדפטיבית, מערכת השמירה על הנתיב ובידוד הרעשים, נותנים תחושת ביטחון ושקט שהתרגלנו בעבר לקבל מכלי רכב יקרים וגדולים בהרבה.
יבואנית פיג'ו מציעה את ה-2008 בנזין במחיר של כ-128 אלף ₪ ואת גרסת הפרימיום בכ-134 אלף ש"ח. מחירה של גרסת הדיזל מתחיל בכ-130 אלף ₪. נכון להיום ניתן להזמין דרך אתר החברה נסיעת מבחן עד הבית וגם לרכוש את הרכב אונליין. בשוק הפרטי יש כאן קנדידט שקובע בנצ'מארק ברמת המרווח, האבזור וחוויית העיצוב והשימושיות. בשוק הליסינג שמוכוון מאוד לכיוון המחיר, נמליץ מאוד למתלבטים, לקחת את ה-2008 לסיבוב לפני שיתפתו לקחת ג'יפון גדול יותר שלא בהכרח ייתן הרבה יותר.