פטריארך
  • ראשי
  • פנה למערכת
  • דבר העורך
  • ראשי
  • פנה למערכת
  • דבר העורך
  • רכב
  • תרבות
  • יחסים
  • קולינרי
  • צרכנות
  • ספורט
  • קריירה
פטריארך
  • ראשי
  • פנה למערכת
  • דבר העורך
  • ראשי
  • פנה למערכת
  • דבר העורך
ראשי » תרבות
19 באוקטובר 2020

אמן הכרזות יוסי למל: הקורונה היא אויב נורא שמזכיר תקופות עגומות בהיסטוריה האנושית

אמן הכרזות יוסי למל מציג דיגיטלית את "מקרה קורונה" בגלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי תערוכת תלת־ממד דיגיטלית ברוח התקופה

אילוסטרציה, צילום: envato

יוסי למל, אמן כרזות בינלאומי מציג בתערוכת CORONA CASE – מסע לפנדמיה

בציניות ואירוניה למל מתאר את הנגיף COVID– 19 בתור "סתם עוד מחלה קטלנית ומשעממת".

למל מספר כי אנו חווים כאן אירוע היסטורי של פעם ב-100 שנה, הכרזות מטרתן היא להיות בוטות ולייצר אי נוחות, הצבעים במכוון הם צבעים שמתכתבים עם כרזות במשטרים טוטליטריים ופשיסטיים. הקורונה היא אויב קשה שאפשר להשוות אותו בקלות לנאציזם או לדוקטרינות רצחניות אחרות. עד היום אני כבר סופר 3 חברים ועוד רבים שעברו את הקורונה בצורה קשה מאוד. החברים שלי שנמצאים בשנות ה-60 לחייהם פשוט יחד איתי חוששים לחייהם. ביקשתי מאשתי היום להפסיק לדווח לי מי מת.

יש רבים אצלנו במדינה שלמרות המגיפה וההשלכות שלה, ממשיכים לזלזל בתקנות וכנראה שלא מספיק מפחדים מהדברים הנכונים באמת. כך בכרזה אחת, יד מחזיקה סבות ומסמנת "וי" – הניצחון הוא בסבון. חלק אחר מהכרזות מתכתב עם אימג'ים ידועים ממלחמות עולם. כך חיילים שקובעים מזרק ענק באדמה מזכירים את החיילים האמריקאים שכבשו את איוו ג'ימה או החיילים הרוסים שקבעו את הדגל הרוסי על הרייכסטאג או דגל הדיו באילת.

למל, מאסטר בכרזות ובעיצוב גרפי, מציף אותנו בדימויים יצירתיים המתייחסים אל נגיף הקורונה, אותם הכין לאורך תקופת ההסגר הגלובלי, כמעט על בסיס יומי. דימויים ישירים, עוצמתיים ומלאי דמיון,  הופיעו מדי יום עד ליצירת פסיפס עיצובי מרתק. 

לסדרת הכרזות קו עיצובי ברור ופלטה ספציפית והיא נועדה לצפייה באינטרנט אך על פי פורמט דפוס של כרזה מסורתית (70*100 ס"מ).

יוסי למל הוא מעצב ותיק ופעיל זה עשרות שנים כמו גם אקטיביסט חברתי. תרומתו לעיצוב הדיון הציבורי ומעורבותו החברתית חשובים ומוערכים ביותר.

יוסי למל - הקורונה היא אויב נוראי שמזכיר את הנאציזם

הגלריה הממוקמת ב-HIT, מכון טכנולוגי חולון הועתקה בשלמותה למרחב הדיגיטלי בעזרת פוטוגרמטריה – טכניקה המאפשרת ליצור תלת־ממד דרך צילום.

את התערוכה יצרו סמדר צוק ועופר גץ אשר השתמשו בטכניקת מיפוי חדשנית ובכך מקדימה גלריה ויטרינה מוזיאונים וגלריות אחרות בעולם כולו. המבקרים בתערוכה נכנסים לחלל הגלריה אשר מעוצב ביחס של 1:1, כלומר התחושה היא של ביקור ממשי בחלל.

סמדר צוק: מדובר בטכניקה הנפוצה בתחום המפות ובצילום אווירי, אותה אנו רותמים למען האמנות. בתקופה שבה מוזיאונים וגלריות נסגרים לציבור, אנו שואפים להרחיב את הפעילות שלהם למרחב הדיגיטלי ולאפשר חווית ביקור וצפייה הקרובה ככל הניתן למציאות.

הטכניקה הזו מייצרת לעבודות סביבה אמנותית ראויה שאינה נמצאת למשל ברשתות החברתיות. גלריה ויטרינה מקדימה גלריות מכובדות וחשובות בעולם  בכך שהיא מאפשרת ראשית יחס בין עבודה לחלל ושנית יחס בין העבודות לבין עצמן, דבר שהוא אלמנט מפתח בתערוכה של למל המתאפיינת בעשייה סדרתית.

האיכויות של המקום הספציפי אינם הולכים לאיבוד במעבר לדיגיטל. בעוד במקרים רבים גלריות וירטואליות הן חללים דמיוניים ואינן מיוחסות למקום פיזי מוכר, כאן מדובר בחלל הספציפי ובליווי ההדוק של גלריה ויטרינה.

יוסי למל, יליד 1957, ירושלים. אמן, מעצב, אוצר, מנהל קריאייטיב ושותף בלמל-כהן קריאטיב פקטורי, חברה שמתמחה בבניית מותגים. בוגר האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, בעבר מרצה בבצלאל ובשנקר וכיום מרצה במכון הטכנולוגי בחולון במחלקה לתקשורת חזותית.

 

 למל חבר בצוות שופטים במגוון ביאנלות ותחרויות ברחבי העולם. הציג 20 תערוכות יחיד בברלין, המבורג, דנבר, ניו אורלינס, איסטנבול, קזאלה מונפרטו, ורשה, פוזנן, שטוקהולם, טרנבה, לה פאס וירושלים.

 

הוא זכה ביותר מ- 70 פרסים, ביניהם הגרנד פרי בביאנלה הקוריאנית הראשונה לכרזות, מדליית זהב בפרומקס קנדה, מדליית זהב בביאנלה במקסיקו, פרס דבורת הזהב במוסקבה, פרסי זהב וכסף בגרפיס בניו יורק ועוד…

 

עבודותיו הן חלק מהאוספים הקבועים של מוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון, מוזיאון הפרסום של ארמון הלובר בפריז, מוזיאון האמנות והעיצוב בהמבורג, מוזיאון קוטבוס בגרמניה, המוזיאון הלאומי של פוזנן בפולין והמוזיאון לעיצוב בציריך.

 

במהלך השנים עבד יוסי עם ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, גרינפיס הים התיכון, האגודה לזכויות האזרח בישראל, סוכנות הפליטים של האו"ם, המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות, המשרד התרבות והספורט, המוזיאון לאמנות האסלאם וחברות מסחריות כמו אלטשולר שחם, רי/מקס ועוד רבים וטובים.

 

לכניסה לתערוכה 

שרון ביידר- עורך פטריארך

שרון ביידר- עורך פטריארך

פנייה לשרון במייל
HIT גלריה יוסי למל למל כהן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

פיג'ו 2008 – האריה הקטן מכוון גבוה
רכב

פיג'ו 2008 – האריה הקטן מכוון גבוה

הגי'פון החדש של פיג'ו נותן בנצ'מארק חדש לקטגוריה עם יותר מרחב ונראות שמיישרת קו עם האחיות הגדולות במשפחה

מחקר ישראלי: נשים שמנות מתפשרות על גברים נמוכים

מחקר ישראלי: נשים שמנות מתפשרות על גברים נמוכים

עוד עולה מהמחקר: גברים גבוהים מוצלחים יותר בחיים ומצליחים במשימותיהם הרומנטיות יותר מגברים נמוכים

קלינקס עושה את ייאוש הקורונה קצת יותר נח

קלינקס עושה את ייאוש הקורונה קצת יותר נח

כל מה שטוב בטישיו של קלינקס, עכשיו בערכת הגיינה הכוללת מסכות, ג'ל אלכוהול, מגבוני חיטוי ונייר ניגוב​

זן ואומנות אחזקת המיצובישי אטראז'

זן ואומנות אחזקת המיצובישי אטראז'

בתוך ים של ג'יפונים מליסינג וגם רכבי ספורט, האטראז' עם מדבקה של אסטרונאוט פסיכדלי בולטת כהצהרה סולידית ומשתלמת במיוחד

פטריארך

פטריאך הינו מגזין גברים המתמקד באיכות חיים ועולם הגבר. הצעצועים שלנו, הנשים שלנו, הבשר והדרינקים, הרכבים המהירים, החופשות הטובות וכל דבר שנרצה כתוב כאן בגובה העיניים.

קטגוריות
  • דעות (1)
  • דרינקים (2)
  • טכנולוגי (1)
  • יחסים (5)
  • ניהול ופיננסים (3)
  • סגנון (4)
  • ספורט (1)
  • פוליטיקה (1)
  • צרכנות (21)
  • קולינרי (1)
  • קריירה (4)
  • רכב (15)
  • תיירות (2)
  • תרבות (11)
פנה למערכת
מאמרים אחרונים
פיג'ו 2008 – האריה הקטן מכוון גבוה
מחקר ישראלי: נשים שמנות מתפשרות על גברים נמוכים
קלינקס עושה את ייאוש הקורונה קצת יותר נח
זן ואומנות אחזקת המיצובישי אטראז'
המגזין מופעל ע"י על ידי יהב דיגיטל
המו"ל: דרור יהב
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס